
Service Technician
- Schweiz
- Unbefristet
- Vollzeit
Nach der Kundenabnahme übernimmst du den technischen Support und die Schulung von Kund:innen und internen Teams. Du beantwortest technische Anfragen und löst Probleme per Telefon, E-Mail oder vor Ort.
Du unterstützt die Umsetzung der Installation und Montage der Anlage gemeinsam mit externen und internen Partnern vor Ort.
Du bist verantwortlich für die Effizienz der Anlagen unter Einhaltung der geltenden Sicherheitsstandards und Richtlinien bei der Durchführung von Servicearbeiten. Du stellst die Einhaltung von Qualitätsstandards und -verfahren sicher.
Du hast Freude daran, unser Account Management & Customer Support Umfeld beim Erstellen von Serviceberichten, Wartungsprotokollen und anderen relevanten Dokumenten zu unterstützen. Außerdem aktualisierst du technische Dokumentationen und Anleitungen.Das bieten WIR DIR:Nachhaltigkeitsmission: Gemeinsam erzielen wir einen greifbaren Klimaeffekt mit unseren Lösungen für dauerhafte CO₂-Speicherung und -entfernung.Start-up-Atmosphäre mit starker finanzieller Grundlage: Bei uns profitierst du von den Vorteilen eines Start-ups wie flachen Hierarchien und schnellen Entscheidungen. Wir arbeiten gemeinsam auf ein Ziel hin, haben Spaß bei der Arbeit und werden dabei von starken Investoren unterstützt.Hybride Arbeitskultur: Wir arbeiten gerne zusammen und schätzen gleichzeitig Flexibilität. Deshalb fördern wir flexible Arbeitszeiten und -orte, die an die jeweiligen Anforderungen des Jobs angepasst sind. In unseren Hubs in Bern, Zürich, Köln und bald Warschau arbeiten wir ein paar Tage pro Woche direkt zusammen.Teamarbeit: Wir sind gemeinsam auf einer Reise und arbeiten eng zusammen – über Hubs und Abteilungen hinweg – um wirklich etwas zu bewegen. Einmal im Quartal holen wir unser Team aus allen Standorten zusammen, um unsere Ziele zu definieren... und natürlich auch um zu feiern :)Berufliche Weiterentwicklung: In unserem schnell wachsenden Start-up hast du zahlreiche Möglichkeiten für persönliches und berufliches Wachstum. Wir unterstützen dich dabei mit einem Trainingsbudget von 3 Tagen pro Jahr.Mitarbeiterbenefits:
- Zuschüsse für öffentliche Verkehrsmittel und dein Mobiltelefon
- fairer Urlaubsanspruch, inklusive lokaler Feiertage und zusätzlichem Freizeitanspruch je nach Land
- Von unseren Mitarbeitenden geführte Learning-Lunches, Yoga- und Lauf-Sessions
- As a Service Technician, you are responsible for regular maintenance and inspection of concrete batching plants to ensure that they are working properly. Identifying and rectifying faults and mechanical problems.
- After customer acceptance test, you provide technical support and training to customers and internal teams. Responding to technical queries and resolving issues by phone, email or on-site.
- You support the implementation of the installation and assembly of the system with the external and internal partners on site.
- You are responsible for the equipment efficiency under the applicable of compliance with safety standards and guidelines when carrying out service work. Ensuring compliance with quality standards and procedures.
- You enjoy engaging in building and supporting our Account Management & Customer Support environment with preparation of service reports, maintenance logs and other relevant documents. Updating technical documentation and instructions.
- Sustainability mission: Co-create a tangible climate impact by helping to scale viable carbon storage and removal solutions.
- Start-up vibe with a strong financial foundation: Enjoy all the start-uppy perks, from flat hierarchies, fast pace and pragmatic decisions to a joint sense of purpose and FUN – backed by strong investors.
- Hybrid work culture: We love to work together, and love that how we do it is truly flexible. We encourage flexible hours and workplace based on your and the job’s needs, whilst investing in our office culture – with hubs in Bern, Zurich, Cologne and soon Warsaw – to spend a couple days together every week.
- Team collaboration: We’re in this amazing journey together and work closely, across hubs and departments to make an impact. It also helps that, once a quarter, we gather our people from all locations to strategize… and party together :)
- Professional development: At our fast-evolving start-up, you have an abundance of personal and professional growth opportunities. And we support that by offering 3 days’ training budget.
- Employee benefits:
- Generous public transport and mobile phone allowance
- Competitive holiday allowance, including local public holidays and additional time off per country regulations
- Colleague-lead learning lunches, yoga and running sessions
- Completed training in mechanical engineering, electrical engineering, mechatronics or a related field.
- Proven experience in the maintenance and repair of industrial plants, preferably concrete plants or similar equipment.
- Sound knowledge of electrical engineering, mechanics, hydraulics and pneumatics.
- Strong problem-solving skills and the ability to work under pressure.
- Customer focus and excellent communication skills.
- Category B driver's license and willingness to travel approx. 80%.
- Proficient in German language with a strong command, desirably complemented by proficient English language skills, and advantageous to possess proficiency in French.
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