A career at Lombard Odier means working for a renowned global wealth and asset manager, with a strong focus on sustainable investing. An innovative bank of choice for private and institutional clients, our independently owned Firm is one of the best-capitalised banking groups in the world, managing close to CHF 300 billion and operating from over 25 offices across 4 continents.With a history spanning over 225 years, Lombard Odier is an investment house providing a comprehensive offering of discretionary and advisory portfolio management, wealth services and custody. We also offer asset management services and investment strategies through Lombard Odier Investment Managers and provide advanced banking technology to other financial institutions.“Rethink Everything” is our philosophy – it is at the heart of everything we do. We have grown stronger through more than 40 financial crises by rethinking the world around us to provide a fresh investment perspective for our clients.Au sein de notre unité Corporate Services, nous recrutons notre futur(e) Chargé(e) d’accueil, sécurité et logistique basé(e) à Lausanne.VOTRE MISSION :Accueil et Réception
Garantir un accueil professionnel aux clients, reflétant l’image de la Banque tout en respectant les procédures d’accueil
Gestion des réservations, tenue des salons de réception clientèle et service
Organisation et suivi des repas en interne
Soutien lors d’événements
Assurer la gestion des badges et des accès
Gestion des appels téléphoniques (standard) et des courriels entrants
Caisse
Gestion de la caisse, responsabilité du guichet (dépôts, retraits et enregistrements de transactions)
Logistique
Gérer les livraisons, le courrier, l’économat et les autres fournitures.
Coordonner les interventions techniques (maintenance, nettoyage, etc.).
Assurer le suivi des équipements et des espaces communs.
Gestions des factures internes
Sécurité
Veiller au respect des consignes de sécurité internes
Collaborer avec les prestataires de sécurité et les services internes.
Participer à la gestion des situations d’urgence (évacuations, premiers secours, gestion des alarmes, etc.).
Support sécurité et logistique aux bureaux de Vevey, Fribourg et Verbier.VOTRE PROFIL :
Formation CFC employé(e) de commerce ou équivalent et expérience similaire de quelques années
Connaissance du domaine bancaire un fort atout et solide expérience professionnelle des domaines de l’hôtellerie de luxe
Maîtrise parfaite du français et de l’anglais ; autres langues un atout
Connaissance des outils bureautiques (MS Office) et des systèmes de sécurité un atout
Esprit d’équipe, sens du service et orientation client, polyvalence et flexibilité
Capacité d’apprentissage rapide
Capacité à gérer les priorités, en autonomie
Excellente présentation, courtoisie et discrétion
Domiciliation en Suisse (Région lausannoise)
Our Maison’s DNA is defined by five core values. Excellence drives us to be the best at what we do, while Innovation fuels our progress. Respect underpins every interaction, and Integrity shapes our actions. Together, we are One Team, united in serving our clients with unwavering dedication.As a responsible and supportive employer, we promote a diverse and inclusive work environment for our employees and candidates. Diversity, Equity and Inclusion are woven into the fabric of our Maison’s DNA, and we strive to ensure that our employees can fulfill both their personal and professional aspirations by encouraging internal mobility and individual upskilling programs. We firmly believe that building Diverse Teams contributes to our successes and to deliver on this, we actively embed Diversity, Equity and Inclusion in our business strategy.It is an exciting time to join our Teams. All applications will be handled in the strictest confidence.