SPA Marketing Intern

L'Occitane en Provence

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The L'OCCITANE Group is a global, natural and organic ingredient-based cosmetics and well-being products maker, producer and retailer. The Group is built on strong values of entrepreneurship, team work, respect and authenticity. It is committed to developing products that are environmentally friendly and sustainable.The Group has eight brands : L'OCCITANE en Provence, Melvita, Erborian, L'OCCITANE au Brésil, LimeLife, Elemis, Sol de Janeiro and Grown Alchemist.
With a presence in 90 countries, our products are distributing in more than 3,000 stores in the world.L'OCCITANE Group's mission is to "empower entrepreneurs and communities to cultivate natural beauty and well-being and regenerate nature". L'OCCITANE is also committed to sustainability for business, people & the planet, as well as respect of human rights, ethics principles and labour protection. All employees at L'OCCITANE must therefore implement the company's mission and integrate the social, environmental, economic and legal effects of their actions in their day-to-day job. In practice, this means that any employee at L'OCCITANE shall contribute to growing sales, regenerating nature, caring for consumers & partners and supporting our employees.You are infused by a highly collaborative approach and entrepreneurial mindset ? Apply now and join us !CONTEXTE:Tu feras partie de l'équipe Spa Internationale - composée d'experts en Marketing, Trade Marketing, Business Development et Développement de protocoles de soins spa - dont l'objectif est de faire grandir le réseau Spa by L'OCCITANE et répondre aux besoins des partenaires hôteliers 5 étoiles qui le compose.MISSIONS PRINCIPALES:Participer à la création et à l'animation de contenu de communication (réseaux sociaux tels qu'Instagram & LinkedIn, presse, site web et newsletter),Contribuer au développement et au suivi des outils marketing institutionnels et opérationnels (guidelines, templates, présentations, brief graphisme, etc.),Consolider et analyser les KPIs de visibilité et d'animation (parutions presse, réseaux sociaux, site web, actions cross-marketing).HOW YOU CAN FIT:
  • Etudiant/e en Bachelor ou Master évoluant dans le domaine du Marketing, du Management ou de la Communication - avec convention de stage tripartite (obligatoire),
  • Français courant / bon niveau d'anglais à l'oral et à l'écrit,
  • Maitrise du Pack Office (Powerpoint & Excel) et des réseaux sociaux (LinkedIn, Facebook, Instagram),
  • La connaissance de la Suite Adobe et Google Analytics est un plus,
  • Compétences analytiques,
  • Polyvalence, flexibilité, créativité, attitude pro-active, sens de l'organisation et des priorités, rigueur et respect des deadlines, capacité à gérer plusieurs tâches différentes en même temps,
  • Bonnes compétences rédactionnelles pour la réalisation de supports marketing,
  • Team-player avec de bonnes capacités relationnelles,
  • La connaissance de l'industrie cosmétique, hôtelière et spa est un plus.
DATES DE STAGE : Juillet 2024 pour 6 mois (temps plein)LIEU DU STAGE : Genève (Plan-les-Ouates), SuisseSi tu es sélectionné(e), nous aurons le plaisir de te rencontrer au cours d'une journée de recrutement en ligneL'OCCITANE is an equal opportunities employer. This means that, when making decisions about our employees' careers with us, our main considerations are their ability to do their jobs and develop in their roles. One way we cultivate change is by creating a more diverse and inclusive workplace and organizational culture. As part of this, we are committed to building an environment that is free from discrimination and harassment where everyone feels respected and valued. We recruit positive-minded people who share our core values - entrepreneurship, team spirit, leading by example and authenticity - and our commitment to sustainability.

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